Copenhagen Swim Cup (50 m)
Pga. renoveringsarbejde på Bellahøj Svømmestadion er stævnet desværre sat på pause.
Vi er tilbage 28. - 30. maj 2021, hvor Bellahøj Svømmestadion er genåbnet.
Hovedstadens Svømmeklub glæder sig meget til at tage i mod alle klubber, svømmere, trænere og holdledere igen fra 2021.
STÆVNEKONCEPTET
Stævnet i hovedtræk:
- To gavekort til ”teknik videooptagelser” (dreng og pige) til alle deltagende klubber. Optagelser foretages med klubbens udstyr indkøbt hos professor dr. Rein Haljand (www.swim.ee)
- Trænerlounge bl.a. med gratis frokost
- Gavekort til svømmere med flest FINA-point
- Særlige ”jokerpræmier”
- Heatvinder præmier
- Flotte ”HSK-medaljer” til nr. 1, 2 og 3 i hver disciplin og årgang
- Der konkurreres og svømmes finaler i tre aldersgrupper
- Indledende og finaler på 8 baner med el-tid. Naturligvis på langbane (50 m)
- Særskilt udsvømningsbassin på 25 m.
Der konkurreres i tre aldersgrupper:
- Gruppe 1: 2006/2007 (drenge/piger)
- Gruppe 2: 2007/2008 (drenge/piger)
- Gruppe 3: 2008/2009 (drenge/piger) & 2009/2010 (drenge/piger)
Læs mere information om løbsprogram mm. i stævnefolder.
Forventede tider: |
|
Fredag |
Lørdag |
Søndag |
Adgang til hallen |
14.00 |
7.30 |
7.30 |
|
Indledende |
16.30 – ca. 20.00 |
9.30 – ca. 14.00 |
09.30 – ca. 14.00 |
|
Finaler |
Direkte finaler |
16.30 – ca. 19.00 |
16.30 – ca. 19.00 |
***
Program og indhold fra stævnet i juni 2018.
I 2018 var der rekorddeltagelse med mere end 300 deltagende svømmere fra 11 klubber. Klubberne er Birkerød, Allerød, Gladsaxe, GTI, Farum, Helsingør, A6, VI39, Herlufsholm, Lyngby og naturligvis Hovedstadens Svømmeklub.
Startliste og program ligger klar på livetiming.
Tidsplan, fredag 1. juni, direkte finaler.
Tidsplan, lørdag, 2. juni, indledende.
Tidsplan, søndag, 4. juni, indledende.
Tidsplan, søndag, 4. juni, finaler.
***
Stævnestart: |
|
Fredag |
Lørdag |
Søndag |
||
Adgang til hallen |
14.00 |
7.30 |
7.30 |
|||
Indledende |
16.00 – ca. 20.00 |
9.30 – ca. 14.00 |
09.30 – ca. 14.00 |
|||
Finaler |
Direkte finaler |
16.30 – 20.00 |
16.30 – 20.00 |
|||
|
||||||
Holdledermøde: |
Der er holdledermøde fredag kl. 14.30 og lørdag og søndag kl. 08.00. |
|||||
Officialmøde: |
Der er officialmøde kl. 15.30 fredag og 08.30 og 15.30 lørdag og søndag. Mødet afholdes efter holdledermødet. |
|||||
|
|
|||||
Grupper:
|
Ved stævnet er svømmerne opdelt i følgende grupper: |
|||||
Gruppe 1 2 3 |
Piger 2007 2008 2009 og 2010 |
Drenge 2006 2007 2008 og 2009 |
||||
|
|
|||||
Præmier:
|
Medaljer til nr. 1, 2 og 3 i hver gruppe. Der vil være præmier fra klubbens sponsorer i særlige konkurrencer undervejs i stævnet.Gavekort til Svømmespecialisten til de tre højest FINA point scorende svømmere i Gruppe 1, 2 og 3 for begge køn. |
|||||
|
Gr. 1 |
Gr. 2 |
Gr. 3 |
|||
FINA point nr. 1 |
1.000 kr. |
750 kr. |
500 kr. |
|||
FINA point nr. 2 |
750 kr. |
500 kr. |
250 kr. |
|||
FINA point nr. 3 |
500 kr. |
250 kr. |
100 kr. |
|||
|
|
|||||
Begrænsning:
|
Der er sat max antal heat på enkelte løb. Hovedstadens Svømmeklub forbeholder sig ret til ændring i løbsprogrammet samt yderligere heatbegrænsning, hvis det bliver nødvendigt for at holde tidsrammen. |
|||||
|
|
|||||
Forhåndstilmelding og anmeldelse:
|
Vi beder om forhåndstilmelding med angivelse af antal svømmere og starter inden den 1. januar 2018 – skriv til Jette Jørgensen – [email protected] – tlf. 20 26 18 22.
Primo januar 2018 sender Hovedstadens Svømmeklub en faktura på det forventede startgebyr - et beløb som bliver modregnet i den endelige faktura efter tilmeldingen. Modregning er betinget af, at de forhåndstilmeldte starter afviger med mindre end 10% i forhold til de endelige antal starter.
Eftertilmelding i begrænset omfang er muligt mod betaling af gebyrer svarende til 3 x anmeldelsesgebyret.
Løbsfil sendes til de klubber, som har forhåndstilmeldt og betalt. |
|||||
|
|
|||||
Afmeldinger og holdkapkort: |
Afmeldinger og holdkapkort afleveres senest 1½ timer før stævnestart. |
|||||
|
|
|||||
Sekretariatet: |
Sekretariatet åbner samtidig med adgang til hallen. |
|||||
Stævneleder:
|
Armin Weiss - [email protected], telefon: 20 81 34 71. Information is also available in English and German - please contact the meet manager listed above via email. |
|||||
Startgebyr: |
Startgebyr er 65 kroner pr. individuel start og 120 kroner pr. holdkapstart med WinGrodan filer. Ved filer, som kræver manuel behandling, kræves 15 kroner ekstra pr. start. |
|
|
Officials:
|
Der skal stilles official efter følgende antal starter for klubber med: · mindre 10 starter - ingen official · 11 - 39 starter - 1 official med minimum modul 2 · 40 - 99 starter - 2 official med minimum modul 2 · 100 - 179 starter - 3 official med minimum modul 2 · flere 180 starter - 4 official med minimum modul 2
Startfællesskaber betragtes ikke som én klub - der vil være mulighed for at aftale færre officials for disse. |
|
|
Forplejning:
|
Officials: Der vil være morgenmad, frokost samt løbende forplejning til alle officials. Trænere: Der vil være kaffe i løbet af stævnet samt gratis frokost med mere. Derudover vil der fra cafeen i forhallen være salg af kaffe/te, kage og vand. |
|
|
Overnatning/ mad:
|
Det er muligt at bestille frokost og aftensmad hos Bellahøj Vandrerhjem, Herbergsvejen 8, 2700 Brønshøj. |